• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Батьківська сторінка

Зарахування дітей до дитячого садка

без обов'язкових щеплень

На запитання відповідаєОлена Швачова,головний спеціаліст відділу дошкільної освіти Міністерства освіти і науки України

Чи можуть невакциновані діти відвідувати дитячий садок? Якщо не можуть, то на якій підставі?

Діти, яких не вакцинували згідно з Календарем профілактичних щеплень в Україні, НЕ МОЖУТЬ ВІДВІДУВАТИ ЗАКЛАД ОСВІТИ. Таку норму містить стаття 15 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб» від 06.04.2000 № 1645-III (далі — Закон № 1645-III).

Дитину вакцинують після медичного огляду, якщо немає медичних протипоказань (ч. 6 ст. 12 Закону № 1645-III).

Якщо дитина мала медичні протипоказання до вакцинації, і її вакцинували не за календарем щеплень, то з огляду на епідемічну ситуацію вона може відвідувати заклад освіти, якщо так вирішить консиліум лікарів.

Зараховуйте дитину за наявності медичної довідки закладу охорони здоров’я із висновком про те, що вона може відвідувати заклад освіти (абз. 3. п. 9 Положення про заклад дошкільної освіти, затвердженого постановою КМУ від 12.03.2003 № 305 (в редакції постанови КМУ від 27.01.2021 № 86). Лікар-педіатр видає таку довідку за результатами медичного огляду дитини, якщо:

· немає медичних протипоказань перебувати в закладі освіти;

· вакцинована згідно з календарем щеплень і не контактувала з інфекційними хворими або бактеріоносіями.

Форму здобуття освіти для дітей без щеплень визначають місцеві органи управління освітою, керівники закладів освіти, батьки або інші законні представники дитини.

Батьки або інші законні представники, відповідають згідно із законом, якщо порушують права і обмежують інтереси дитини на охорону здоров’я, фізичний і духовний розвиток, навчання; не виконують та ухиляються від виконання батьківських обов’язків (ч. 6 ст. 12 Закону України «Про охорону дитинства» від 26.04.2001 № 2402-III).

Окрім того, здобувачі освіти зобов’язані:

· поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм;

· відповідально та дбайливо ставитися до власного здоров’я, здоров’я оточення, довкілля (ч. 3 ст. 53 Закону України «Про освіту» від 05.09.2017 № 2145-VIII).

Тобто кожен повинен піклуватися не лише про здоров’я власне, а й оточення. Тому заборона дітям без щеплень відвідувати заклад освіти не суперечить нормам Конституції України. Вона спрямована на їх реалізацію, зокрема статті 3.

ДО ВІДОМА

Що постановив Верховний Суд

У постанові від 10.03.2021 у справі № 331/5291/19 (провадження № 61-17335св20) Верховний Суд зазначив, що індивідуальне право/інтерес відмовитися від щеплення матір’ю дитини при збереженні обсягу прав дитини на здобуття освіти, протиставляється загальному праву/інтересу суспільства, інших батьків та їх дітей, які провели у встановленому державою порядку щеплення, зокрема перед направленням дітей до закладу освіти для здобуття освіти. Унаслідок встановлення такого балансу досягається мета — загальне благо у формі права на безпеку та охорону здоров’я, що гарантовано статтями 3, 27 та 49 Конституції України.

Держава, установивши заборону відвідувати заклад освіти дитиною, яка не має профілактичних щеплень, реалізує свій обов’язок щодо забезпечення безпеки життя і здоров’я всіх учасників освітнього процесу, у тому числі й нещепленої дитини.

Вирішуючи питання про співвідношення норм статей 3 та 53 Конституції України, не можна не визнати пріоритетність забезпечення безпеки життя, здоров’я і безпеки людини над правом на освіту

Безпека дитини вдома

Особливо багато небезпечних ситуацій складається, коли батьки залишають дитину вдома саму. Частка такого травматизму серед інших особливо висока. Щоб його попередити, дитину потрібно підготувати до такої ситуації.

Батьки повинні чітко виділити предмети домашнього вжитку, які є джерелом потенційної небезпеки для дітей у першу чергу. Це – сірники, газові плити, пічка, електричні розетки, ввімкнені електричні прилади.

Наступна група – це предмети, з якими, в залежності від віку дітей, потрібно навчитися правильно користуватися – голка, ножиці, ніж, виделка.

Третя група предметів – це ті, які дорослі повинні берегти в недоступних для дітей місцях (побутова хімія, ліки, спиртні напої, тютюнові вироби, харчові кислоти, ріжучо – колючі інструменти).

Діти повинні засвоїти, що предметами першої групи можуть користуватися лише дорослі. Тут, як ніде, доречні прямі заборони, звичайно, доповнені поясненнями, віршиками, прикладами з літературних творів («Кицькин дім» С. Маршака).

Користуватися предметами другої групи потрібно спеціально вчити, щоб у дітей з’явилися відповідні навички.

Особливу небезпеку в приміщенні становлять відкриті вікна та балкон. Тому діти не повинні залишатися одні в квартирі з відкритим вікном, балконом, виходити без дорослого на балкон, підходити до розчиненого вікна. Батьки разом з вихователями повинні навчити дітей дошкільного віку поведінці в екстремальних ситуаціях у побуті. Наприклад, уміти користуватися телефоном у випадку пожежі, травми, вміти привертати увагу перехожих і покликати на допомогу при пожежі, проникненні в будинок чужої людини, уміти загасити початок пожежі, накинувши на джерело загорання важку ковдру.

Крім того, діти старшого дошкільного віку повинні знати телефон служб пожежної безпеки, поліції, швидкої допомоги, служби газу. Вміти користуватись телефоном, знати про недопустимість жартів з телефоном вище названих служб, про відповідальність за можливі наслідки.

Діти повинні чітко знати, що в разі небезпеки можна також зателефонувати батькам на роботу, родичам, знайомим, сусідам, а також розуміти поняття «небезпечні місця» і для своїх ігор обирати саме їх. До всього вище сказаного слід додати, що потрібно, щоб дитина вміла і могла відчувати небезпеку, виробила в собі алгоритм правильної поведінки в екстремальній ситуації.

Підготувала: Чернова О.В., вихователь логопедичної групи №8, ДНЗ№ 38.

ЯК ВПЛИВАЄ НАСИЛЬСТВО – ПСИХІЧНЕ, ФІЗИЧНЕ НА ФОРМУВАННЯ ХАРАКТЕРУ ДИТИНИ

· Страх перед тим, що її накажуть робить дитину покірливою, апатичною та безініціативною. А творча активність і пізнання з такими рисами характеру поєднуються погано.

· Впевненість малюка в тому, що він робить все «не так», формує у нього занижену самооцінку. Це стає причиною невдач в подальшому.

· Образа на всіх, бажання бунтувати робить дитину дратівливою, категоричною і агресивною.

· Через постійний страх бути наказаним у малюка розвивається така риса характеру,як лицемірство. При свідках дитина робить все «як потрібно», а потайки робить те ,що заборонено.

· Приниження, яке заставляють переживати дитину дорослі, бажання яке було нездійснене, приводить до спонукання принижувати тих, хто слабший.

· Постійні бажання, які не були здійснені і в любові, і в увазі сприяють розвитку у дитини хронічного стресу і як слідство, приводять до «букету» психоматичних захворювань.

· Відсутність в дитинстві любові, уваги та поваги роблять молоду людину неспроможною проявляти свої почуття у своїй сім’ї, до своїх дітей.

Консультація для батьків «Психологічне насилля»

Психологічне (емоційне) насилля – поведінка батьків або осіб, що їх змінюють, учителів, вихователів та інших, яка завдає шкоди емоційному розвитку дитини та її почуттю власної гідності. Саме емоційне насильство над дитиною є найстрашнішим і жорстоким. Даному виду злочину найрідше приділяють увагу, про нього не згадують так часто як про інших формах жорстокого поводження з дітьми.

Форми психологічного насилля

1.Відштовхування дитини.

2.Ігнорування дитини.

3.Ізолювання дитини.

4.Експлуатація дитини.

5.Залякування дитини.

Як захистити дитину від такого насильства?

Дорослим в першу чергу необхідно навчитися слухати і розуміти дитину. Покарання за допомогою ізоляції ні до чого доброго не приведуть. Виникне лише більше проблем. Пам’ятайте що ваш малюк вам довіряє? Так не підведіть його довіри краще знайдіть ключ до його серця.

П’ять шляхів до серця дитини:

Дотик – один з найважливіших проявів любові до дитини. Тактильна ласка однаково важлива і для хлопчиків, і для дівчаток. Виражаючи свою любов до дитини за допомогою ніжних дотиків, ви домагаєтесь більшого емоційного відгуку, ніж словами «Я тебе люблю».

Слова заохочення . Коли ми хвалимо дитину ми дякуємо їй за те що вона зробила, чого досягла сама. Але кожна похвала має бути обґрунтованою та щирою.

Час, присвячений спілкуванню з дитиною - це ваш подарунок для неї. Ви ніби говорите: «Ти потрібна мені», «Мені подобається бути з тобою».

Подарунок. Багато батьків використовують подарунки, щоб «відкупитися» від дитини. Діти, які одержують ці подарунки, починають важати, що любов можна замінити речами.

Допомога. Кожного дня діти звертаються до нас з різними запитаннями, проханнями про допомогу. Завдання дорослих – почути запитання та відповісти на них, вчасно допомогти дитині. Якщо дорослі допомагають дитині і роблять це з радістю, то душа дитині наповнюється любов’ю. Якщо батьки буркотять і сварять дитину, така допомога її не радує. Дуже важливо обрати саме ту форму вираження, як дитини ,а веде до серця дитини.

Кiлькiсть переглядiв: 673

Коментарi