Пам'ятка для вихователя

під час прийому дітей з іншого дошкільного закладу влітку

1. Перші контакти з дитиною – контакти допомоги й турботи. Малюк має зрозуміти, що на нового вихователя можна покластися, як на маму, що він готовий допомагати й захищати її в новому місці.

2. Працювати буде легше, якщо ви дізнаєтеся від батьків про поведінку дитини вдома, про її звички й уподобання, індивідуальні особливості.

3. Зустрічаючи малюка вранці, мовою і жестами виявляйте своє тепле ставлення до нього. Якщо дитина охоче йде на контакт, можна взяти її за руку.

4. Теплий, доброзичливий прийом обумовить перші враження дитини про новий дитсадок, її настрій, готовність попрощатися з мамою. Потрібно також ввечері тепло прощатися з кожною дитиною.

5. У період адаптації дуже важливо проявити максимум терпіння до будь-якого з прохань, а іноді навіть вередувань дитини та заслужити її довіру.

6. Намагайтеся привернути увагу дітей один до одного, домагайтеся, щоб вони запам’ятали, як кого звуть, бажано, щоб зверталися на ім’я один до одного. Для цього можна використовувати ритуали вітання й прощання з кожною дитиною: «Ось діти й Іринка прийшла. Доброго ранку, Іринко. Діти, давайте всі разом з нею привітаємося.»

7. Якщо дитина погано їсть, недопустимо годувати її силоміць.

8. Якщо дитина не засинає, можна дати їй іграшку, посидіти з нею, заспокоїти, дозволити не спати, а просто полежати із заплющеними очима.

9. Створіть безпечні умови для перебування малят.

10. Організовуйте цікавий, змістовний літній відпочинок дітей.

Методичні рекомендації по плануванню освітнього процесу з безпеки життєдіяльності

1. Освітній процес плануйте з урахуванням результатів діагностування дітей, бесід з ними, власного досвіду малят, вікових особливостей, завдань програми, анкетування батьків.

2. Забезпечуйте реалізацію принципу інтеграції, міжпредметні зв’язки, цілісність освітнього процесу шляхом включення з заняття та інші форми організації дитячої діяльності, враховуйте тему, яка вивчається.

3. Створюйте умови для самостійного пошуку дітьми виходу із екстремальних ситуацій, закріплення отриманих знань через ігрові діяльність, моделювання ситуацій, тренінги.

4. Використовуйте художнє слово, демонстраційні матеріали, макети.

5. Для забезпечення послідовності та системності подачі матеріалу, розширення та закріплення знань дітей доцільно користуватися перспективними планами з БЖД.

6. Матеріал ускладнюйте поступово.

7. Наприкінці тижня доцільно підсумовувати знання дітей, використовувати бесіди, вікторини, тренінги, змагання.

8. Повертайтесь до вивченої теми через певний час.

9. Залучайте дітей до створення макетів, книжок, альбомів, виготовлення атрибутів, оформлення виставок малюнків з БЖД.

10. Урізноманітнюйте форми співпраці з батьками вихованців з проблем БЖД (дні відкритих дверей, спільні свята, розваги, конкурси, «Брейн-ринги», квести, виставки, бесіди-зустрічі тощо).

11. Плануючи роботу з БЖД, враховуйте індивідуальні особливості дітей (тривожність, страх тощо).

Кiлькiсть переглядiв: 339

Коментарi